Cont nou | Intrare in cont
Proces de fabricatie

Fabricarea anvelopelor

Fabricarea anvelopelor porneşte de la materii prime precum cauciucul, negrul de fum şi substanţe chimice. Industria producãtoare de anvelope  este principalul consumator de cauciuc natural, fabricând anual aproximativ un milliard de anvelope. 


Carcasa unei anvelope este alcatuitã din mai multe componente:

1. Banda de rulare

Banda de rulare este partea anvelopei ce intrã în contact cu suprafaţa drumului. Aceasta este realizatã dintr-un cauciuc gros sau un compus ce conţine cauciuc, formulat pentru a furniza un nivel optim de tracţiune şi cu o perioadãlungãde uzurã. 

 

Profilul benzii de rulare este caracterizat prin forme geometrice date de canale, crampoane, goluri şi şanţuri.

 

Canalele sunt spaţii aflate pe suprafaţa anvelopei, de obicei perpendiculare pe crampoane, ce permit apei dintre crampoane sã iasãspre marginea anvelopei, pentru a preveni acvaplanarea.

 

Una dintre caracteristicile fiecãrui profil este aşezarea asimetricã a crampoanelor pe circumferinţa anvelopei, astfel încât sã minimizeze zgomotele, aducându-le la o frecvenţã discretã.

 

2.Crampoanele

Crampoanele oferã suprafaţa de contact necesarã pentru a furniza tracţiune. în momentul în care crampoanele intrã în contact cu drumul, se comprimã, iar pe mãsurã ce crampoanele se rotestesc pe suprafaţa de contact, ele se deformeazã circumferenţial. Dupe ce ies de pe suprafaţa de contact, acestea revin la forma iniţialã. în timpul ciclului de deformare şi revenire la forma iniţialã, anvelopa exercitã forţe variabile asupra vehiculului. Aceste forţe sunt denumite Forţe de Variaţie.

3.Golurile benzii de rulare

Golurile sunt spaţii ale benzii de rulare ce permit cramponelor sã se deformeze în timpul intrãrii şi ieşirii de pe suprafaţa de contact. Acestea oferã şi canalele necesare pentru îndepãrtarea apei, noroiului şi a zãpezii de pe suprafaţa de contact. 

4.şanţurile de ploaie

şanţurile de ploaie sunt o caracteristicã a benzii de rulare conceputã special pentru a îndepãrta apa de pe anvelopã. Majoritatea şanţurilor de ploaie ale anvelopelor sunt aşezate pe circumferinţa benzii de rulare. Multe anvelope cu performanţe ridicate au şanţurile de ploaie ce pornesc din centrul anvelopei şi sunt înclinate cãtre exteriorul acesteia. Unii producãtori de anvelope susţin cã modelul este conceput pentru pomparea apei de sub anvelopã prin mularea crampoanelor pe suprafaţa de rulare, având ca rezultat o rulare mai uşoarã pe diferite tipuri de vreme. 

5.Canale

Bandã de rulare conţine canale înguste ce duc la îmbunãtãţirea flexibilitãţii crampoanelor în timp ce acestea traverseazã suprafaţa de rulare. Acestea micşoreazã forţa de forfecare din crampon şi reduc încãlzirea anvelopei. 

6.Indicatorii de uzurã

Indicatorii de uzurã sunt puncte ieşite în relief, situate la baza şanţurilor benzii de rulare, ce indicã limita de uzurã a anvelopei. Când crampoanele ajung la acelaşi nivel cu aceşti indicatori, anvelopa a a atins aceastã limitã şi ar trebui scoasã din uz. Majoritatea indicatorilor ne indicã o adâncime a benzii de rulare de 1.6 mm , din acest moment anvelopa fiind consideratã uzatã total.

7.Talonul

Talonul reprezintã partea anvelopei cu ajutorul cãreia aceasta se fixeazã pe jantã. Talonul este, de obicei, ranforsat cu sârmã din oţel şi un compus de mare rezistentã, ce conţine şi cauciuc cu o flexibilitate redusã, pentru a preveni deformarea circumferinţei anvelopei în timp ce aceasta se roteşte. Taloanele se fixeazã pe cele douã margini ale jantei pentru a preveni scurgerea aerului dintr-o anvelopã fãrã camerã de aer.

 

8.Flancul

Flancul anvelopei face legãturã între banda de rulare şi talon. Flancurile sunt realizate din cauciuc ranforsat cu pânzã sau sârmã din oţel ce conferã flexibilitate şi susţinere. Flancurile transmit cuplul aplicat de punte cãtre banda de rulare cu scopul de a crea tracţiune. împreunã cu presiunea aerului din anvelopã, acestea susţin greutatea maşinii. Ele sunt modelate cu detaliile specifice fiecãrui producãtor şi conţin etichete de avertizare şi alte informaţii. 

9.Umãrul

Umãrul,aflat la marginea benzii de rulare, face legatura între banda de rulare şi flancul anvelopei.

10.Pliuri

Pliurile sunt straturi de sârme inextensibile, încastrate în cauciuc, ce menţin forma acestuia, împiedicându-l sã se deformeze din cauza presiunii din interiorul anvelopei.

Orientarea pliurilor în anvelopã joacã un rol important în performanţele acesteia şi reprezintã unul din principalele moduri de clasificare a acestora.

 

Componente asociate

•Roata

Anvelopele sunt montate pe roti, ce au integrate, de cele mai multe ori, margini exterioare ce susţin anvelopa. Roţile automobilelor sunt confecţionate din oţel presat şi sudat sau dintr-un compozit de aliaje metalice uşoare, cum ar fi aluminiul sau magneziul.

•Janta

Talonul anvelopei este susţinut de marginile exterioare ale jantei. Acestea sunt modelate pentru a obţine o formã adecvatã pe fiecare parte, având pereţii inelari, înclinaţi la un unghi pe care sã se poatã monta anvelopa. Janta roţii trebuie conturatã corespunzãtor pentru a susţine dimensiunile talonului anvelopei. Acestea sunt montate pe roatã prin forţarea talonului în canalul format de inelul interior al jantei  şi cel exterior.

•Camera de aer

Majoritatea anvelopelor pentru biciclete, motociclete şi a utilajele grele precum autobuze, camioane grele şi tractoare, sunt concepute pentru a fi folosite cu camerã de aer. Aceasta are forma unui balon confecţionat din materiale impermeabile, cauciuc sintetic elastic, pentru a preveni scurgerile de aer. Camerele sunt introduse în anvelopã şi umflate, reţinând aerul.

•Valvele

Valva este un tub fabricat din metal sau cauciuc, cu un ventil ce reţine aerul, prin intermediul cãruia anvelpa este umflatã.. în cazul anvelpelr fãrã camerã de aer, valva se mnteazã direct pe carcasa jantei pentru anvelpele fãrã camerã de aer (tub-less), sub marginea inelului de prindere a jantei. Aceasta trebuite înlcuitã la intervale regulate pentru a preveni defectarea acestora.

Politica de confidentialitate ANPC Produse pentru curatarea apelor